VYšLO V TISKU

Volant – Hogo pogo

Pardubická Punk rocková formace vydala v letošním roce po 4 letech nové album s názvem Hogo Pogo u vydavatelství Cecek records. Album produkoval Savec z Visacího zámku - to jen tak pro zajímavost. Obal vyveden jednoduše punkový , jak od Madonny obsahující textovou přílohu + fotky skupiny a jednu pózu jak od Toy Dolls. Máme zde 12 skladeb v trvání 38:34 minut parádního, melodického, pogo tanečního materiálu v zajetých kolejích Volantu. Jedna deska dala mustr všem ostatním album i písničkám, přesto je to vždy originální, vtipné až se nestydím použít výrazu vlezlé. Něco jako na ten způsob když death metalista uslyší skladbu Final Countdown od Europe a už ji nemůže dostat z hlavy ven, ba dokonce si i pobrukuje a pohupuje do rytmu. Tak tomu je stejně u Volantu. Pěkně si jedou svou houpačku a hop - máte jednoduchý ale vtipný refrén snadno zapamatovatelný a máte jej pod kůží. Touto svojí produkcí je člověk bere že tady byli, jsou a budou. A budou neoddělitelnou součástí hlavního směru melodického Punku, který nepřechází do Popu ani nikam jinam prostě si drží svojí lajnu propojenou v občasné Ska s použitím dechových nástrojů. Texty snad vypodobňovat nemusím, tvořivost z drtivé většiny je forma hospodské poezie bez použití vulgarismů a hulvátství až......... Ano až na pár drobných záseků, které vystřelují do naprosto jiné dimenze, uf tak to se povedlo. Které to jsou poznáte při zakoupení alba, které stojí 180Kč. A jestli neznáte skupinu Volant , protože jste přívrženec jiného hudebního zaměření a nechcete jít do něčeho na slepo, nevadí. Otevřete si stránky skupiny, mrkněte na videa a nebo si stáhněte první album, které skupina poskytla v dostupnost za cenu 0Kč. Potěšení na mé straně. Jinak co by na chlapce a děvčata dnes řekl Oldřich Nový?

Volant – Hogo pogo

Novou sbírku příběhů pardubického Volantu předcházely zvěsti, že kapela sjela z nastolené trasy a vydala se vstříc vodám pomalejším písním ve folkovém balení. Pravda, v některých z kousků na desce Hogo pogo je ubrána rychlost, ale Volant si to stále žene na okřídleném zvolání „točte se, pankáčové“ z Pardubic až na konec světa. Paliva s vhodným poměrem středně rychlých až rychlých kytar, saxofonu a obyčejných lidských příběhů je poměrně dost. Žádná z nových písní sice asi nepřekročí stín Sněženek a bledulí, deska je ovšem příjemná na poslech, až zamrzí, že je celkem krátká a necelých 39 minut uteče jako voda. Napsala mi Madonna, Ožeň se, Honzo, ožeň se, Některý večery kouří se tráva nebo Bláznění vjelo do punkáčů se mohou směle zařadit vedle starších pecek jako Co bude s náma nebo Přišla dírou v podlaze. Uchu lahodí také Čarodějka, jedna z nejstarších volantích skladeb, nebo létem provoněná Sluní se spousta svlečených slečen. Na druhou stranu mi příliš nesedí Ve voze Volkswagen (na podobné téma mám raději starší kousek od kolegů Apple juice O automobilu), možná kdyby byla kratší ... Nic ale nezmění fakt, že se za Hogo pogo Milich a spol. (a producent Savec z Visacího zámku) nemusí stydět, právě naopak se klidně mohou opít šampaňským za dobře odvedenou práci, ani se Honza nemusí ženit. Ještě by ho manželka v létě nepustila na festival a přišel by tak o porci roztočeného hogo fogo poga v kotli na Volanty. A to by si jistě neodpustil, když už ty čtyři roky čekal na nové songy ... Volant – Hogo pogo Délka: 38:34 Písně: Ožeň se, Honzo, ožeň se, Sluní se spousta svlečených slečen, Některý večery kouří se tráva, Jednou jsme tady, páchnoucí davy, Napsala mi Madonna, Nešlo s ním hnout, Ve voze Volkswagen, Čarodějka, Bláznění vjelo do punkáčů, Ve dvou se to lépe táhne, Zdražili máslo, zdražili jitrnici, To stačí ne?

Hodnocení: 8/10 Martin Višňa

Volant – Hogo pogo (z Rock & Pop)

Pardubické kapele Volant můžete tisíckrát vyčítat, že hraje pořád jedno a to samé, či milionkrát předhazovat, že produkuje vlastně stále stejnou písničku, jedno jí však neupřete. Schopnost udělat skladbu, která je dostatečně šlapavá, zároveň melodická a navrch má výrazný (někdy až vlezlý) refrén. Díky tomu všemu se prakticky z čehokoli, co kapela zrealizuje, stává hitovka. Nejinak je tomu i na aktuálním počinu dnes už punkrockových bardů. Těch necelých čtyřicet minut nastartuje Ožeň se Honzo, ožeň se a pak vám album prohučí hlavou rychlostí výbuchu semtexu až do závěrečné srandičky To stačí, ne? Rád bych však ještě ztratil slovo o písni Nešlo s ním hnout. Ani ne tak kvůli hudbě, ale spíše textu. Ten je pojat jako výklad otce synkovi, který se ptá na to, jak přišel na svět. Zpěvák tuto problematiku zvládl velice noblesně. A to tak, že by slova mohla být použita v knížkách pro mrňata, kde se píše o tom, že děti nenosí čáp. Kapela je asi jedinou punkrockovou kapelou na světě, která se vrhla na sexuální osvětu - a světe, div se, bez jediného vulgarismu. Poctivá práce, chlapci.

Hodnocení: 5/10 Jan Šída

KONCERTY

POSLEDNÍ ODEHRANÉ